Projektanti stadiónu se inspirovali v západní Evropě
15. 12. 2003, Redakce
Generálním projektantem nového stadiónu v Edenu je ateliér Omicron-K, v jehož čele stojí architekt Martin Kotík. „Během přípravných prací jsme navštívili několik stadiónů v západní Evropě, byli jsme například ve Wolfsburgu, Baselu, Lisabonu či Portu,“ prozrazuje.
Generálním projektantem nového stadiónu v Edenu je ateliér Omicron-K, v jehož čele stojí architekt Martin Kotík. „Během přípravných prací jsme navštívili několik stadiónů v západní Evropě, byli jsme například ve Wolfsburgu, Baselu, Lisabonu či Portu,“ prozrazuje.
Inspirace z inspekčních cest se pak přenesla do projektu slávistického areálu. „Doplnili jsme prostory pro rodiče s dětmi, ke kterým povedou zvláštní vchody. Například v Baselu se dřív rodiny bály chodit mezi skalní fandy a teď tam mají většinou plno,“ nabídl Kotík srovnání.
VIP lóže se zase budou podobat těm ze známé Areny v Amsterdamu. „Budou to nejmodernější prostory u nás. Stejnou pozornost jsme samozřejmě věnovali i běžným fanouškům, kteří tvoří divácké jádro. Od toalet až k občerstvení. Dbali jsme na to, aby se během zimy a deště mohl návštěvník ohřát v místech, kde je přijatelnější prostředí.“
Nový stadión nabídne vedle fotbalu i další komerční využití. V samotném areálu budou bytové jednotky, restaurace či obchody. „Doufám, že si byty koupí skalní příznivci Slavie a na balkónech budou pokřikovat na dorost a žáky. Tak jak jsme to viděli v Baselu nebo Lisabonu,“ zavzpomínal Kotík.
Stejně jako je zvykem v zahraničí, i Eden bude nedílnou součástí městské zástavby. „Celý stadión by měl mít jednotnou architekturu. Nechceme, aby působil cize. Lidé se mají koukat na další městskou část, ne na něco studeného. Proto také počítáme s prosklením střechy,“ vysvětluje Martin Kotík. (Vizualizace projektu – viz zde.) „Veškerá místa jsou k sezení a zastřešená. Jedná se o velice odvážné a složité konstrukční řešení. V ochozech bude dostatek světla.“
Při projektové přípravě se pamatovalo i na parkování, které bylo dřív v Edenu velkým problémem. „V minulosti nechávali lidé auta v okolních ulicích. Součástí nového stadiónu bude tisíc parkovacích stání,“ podotkl architekt Kotík.
Zázemí pro samotné fotbalisty bude na špičkové úrovni. Vedle tří stávajících tréninkových hřišť se slávisté mohou těšit například na perfektní rehabilitaci. „I zde jsme postupovali na základě našich návštěv zahraničí. Když se podívám, jaké podmínky chystáme pro hráče, chtěl bych alespoň na chvíli fotbal hrát,“ uzavírá s úsměvem Martin Kotík.