Odpovědi vedení | SK Slavia Praha
Více

Odpovědi vedení

Přečtěte si odpovědi vedení klubu na otázky fanoušků položené na www.slavia.cz.
Jaká je situace ohledně výstavby nového stadiónu?
Jak jsme vás již informovali, poslanecká sněmovna schválila 13. června 2002 klíčový návrh zákona o přechodu některých dalších věcí, práv a závazků České republiky na kraje, obce a občanská sdružení působící v oblasti tělovýchovy a sportu, čímž se vyřešily dlouhodobé problémy týkající se vlastnictví pozemků v Edenu. Zákon nabyl účinnosti 1. ledna 2003. Příslušný Protokol o předání a převzetí majetku dle ust. § 14 a § 15 zák. č. 290/2002 Sb. byl podepsán zástupci Ministerstva financí ČR a SK Slavia Praha 26. června 2003.
Územní rozhodnutí o umístění stavby stadiónu nabylo právní moci 6. května 2002, uzemní rozhodnutí o umístění stavby světelného signalizačního zařízení (křižovatky U Slavie x Pod Altánem) nabylo právní moci 24. září 2002.
28. srpna letošního roku podala Slavia žádost o vydání rozhodnutí o stavebním povolení ke kácení zeleně v areálu v Edenu. Rozhodnutí bylo vydáno 30. října, právní moci nabylo 14. listopadu. Samotné kácení bylo zahájeno v pondělí 24. listopadu v 8:00 hodin.
10. června letošního roku požádala Slavia o vydání rozhodnutí o stavebním povolení k odstranění stávající stavby. Toto rozhodnutí obdržela 14. července, právní moci nabylo 11. srpna. 10. června Slavia požádala i o vydání rozhodnutí o stavebním povolení k přeložce kanalizační stoky, rozhodnutí bylo vydáno 4. listopadu. 3. července zažádala Slavia o vydání rozhodnutí o stavebním povolení k úpravě komunikace Vladivostocká, rozhodnutí bylo vydáno 22. října.
Akciová společnost dále zažádala o vydání rozhodnutí o stavebním povolení k areálové kanalizaci a vodovodu (12.11. 2003), stavbě samotného fotbalového stadiónu Slavie (20.10. 2003) a účelové komunikaci v areálu stadiónu (12.11. 2003).
V následujících týdnech bude probíhat dokončení čistopisů dokumentace k podání žádosti o vydání rozhodnutí o stavebním povolení ke křižovatce U Slavie x Pod Altánem. Předpokládaný termín dokončení dokumentace je 30. listopadu 2003. Dále se připravuje čistopis dokumentace k podání žádosti o vydání rozhodnutí o stavebním povolení k úpravě komunikace U Slavie. Předpokládaný termín dokončení dokumentace je 30. ledna 2004.
Na projektu výstavby stadiónu pracuje uznávaný architektonický ateliér OMNICRON-K, který představuje špičku v oboru. Projekt postupuje maximální možnou rychlostí a tvrzení v některých médiích o tom, že se neúměrně protahuje či tzv. „usnul“, se nezakládají na pravdě. O dalších novinkách týkajících se výstavby stadiónu v Edenu vás budeme informovat v brzké době.

Jakým způsobem se bude financovat výstavba stadiónu?
Model financování stadiónu připravují renomovaní odborníci z České republiky i zahraničí. V současnosti probíhají intenzivní jednání. Věříme, že i hlavní město Praha přijme svůj podíl zodpovědnosti za tento unikátní projekt, stejně jako ji na sebe bere Slavia. Pochopte prosím, že konkrétní informace nelze zveřejňovat do doby, než budou jednání uzavřena.

Až se rozjede výstavba stadiónu, počítáte s instalací webové kamery, která bude přenášet průběh prací?
I my si myslíme, že je to dobrý nápad. S umístěním webové kamery a přenosu přípravných a stavebních prací počítáme. Přenos z výstavby stadiónu bude k dispozici na oficiálních internetových stránkách Slavie.

Kam se přesune zázemí juniorky a mládeže, až se začne stavět v Edenu?
Mládež bude mít vybudované přechodné zázemí poblíž stávajících tréninkových hřišť v Edenu, jejichž funkce nebude po dobu výstavby ovlivněna. Co se týče juniorky, v jednání je několik alternativ. Nejvýhodněji se zatím jeví využití areálu druholigového SC Xaverov Horní Počernice.

Jsou pravdivé spekulace, že vám ENIC dává peníze pouze formou půjček?
Ve sbírce listin Obchodního rejstříku jsou od roku 1996 řádně založeny účetní závěrky, resp. výroční zprávy, obsahující základní údaje o majetku a hospodaření společnosti. Není tedy třeba spekulovat, informace si může každý ověřit. Veškeré informace mají k dispozici zároveň akcionáři.
K samotnému dotazu: ENIC v posledních letech výrazně podporuje Slavii k udržení její konkurenceschopnosti. V souladu s doporučením nezávislých auditorů byla zvolena cesta formou půjček, což je obvyklý postup. Tento způsob podpory dceřinné společnosti mateřskou společností je zcela standardní a transparentní metodou.

Kolik činí dluhy Slavie? Prý kolem půl miliardy.
Slavia za posledních osm let vždy splnila závazky vůči svým partnerům. Pokud dotaz směřuje na závazky po lhůtě splatnosti, k dnešnímu dni jsou závazky po lhůtě splatnosti zhruba o 13 miliónů korun nižší než naše pohledávky po lhůtě splatnosti. Jestliže máte na mysli celkové závazky společnosti, je třeba upřesnit, že se jedná o dlouhodobé závazky před lhůtou splatnosti. A to jak vůči hráčům (dle jejich profesionálních smluv rozložené v horizontu až pěti let) či vůči ostatním klubům a vůči mateřské společnosti. Detailní informace, viz předchozí odpověď.

Dostávají hráči včas výplaty?
Znovu platí, že klub své závazky plní. Přes složitou ekonomickou situaci v celém evropském fotbale dodržuje akciová společnost termíny výplat. Samozřejmě mohou nastat situace (což se netýká základních platů, ale například úhrady bonusů), kdy jsme například nuceni s ohledem na nepředpokládané výpadky na straně příjmů akciové společnosti hledat po dohodě s hráči náhradní termíny.

Jsou nějací zájemci o koupi Slávie?
Na tento dotaz může odpovědět pouze majitel.

Proč Slavia nedostala licenci bez jakýchkoliv výhrad?
Na dotaz bychom rádi odpověděli, ale jak členové Licenční komise Českomoravského fotbalového svazu, tak zástupci jednotlivých klubů jsou dle pravidel licenčního řízení vázáni mlčenlivostí ve věcech týkajících se licenčního řízení.

Před každou sezónou slyšíme, že Slavia a Sparta jsou největšími adepty na titul. Co říkáte tomu, že od roku 1989 získala Slavia jeden titul a Sparta 12. Nechce už někdo nést zodpovědnost za tuto hrozivou bilanci?
Stejně jako fanouškům, ani vedení společnosti není lhostejné, že Slavia od roku 1989 získala jen jeden mistrovský titul. Musíme si však uvědomit, že startovní pozice Slavie a Sparty byla po listopadovém převratu diametrálně odlišná. Sparta jako klub protěžovaný komunistickým režimem disponovala nejen technickým zázemím, ale i silnými hospodářskými a politickými kontakty. Pochopitelně tímto neútočíme na současnou Spartu, pouze konstatujeme obecně známá fakta. Slavia začala své zázemí budovat teprve před čtrnácti lety.

Vrátí se v zimní přestávce Lumír Sedláček zpět do Slavie?
Záložník Lumír Sedláček hostuje na rok v Groclinu Grodzisk, kam odešel letos v srpnu. V Polsku zůstane až do konce hostování.

Na jaké místo počítáte s Pavlem Kukou po skončení sezóny?
S Pavlem Kukou budeme o jeho dalším případném působení ve Slavii jednat až po skončení jeho současné smlouvy, tzn. na konci června 2003.

Kdyby juniorka vyhrála ČFL, postoupila by do druhé ligy, nebo by Slavia postup přenechala jinému mužstvu?
Máme dost kvalitní hráče v dorostu, B-týmu i na hostováních. Domníváme se, že by zvládli i druhou nejvyšší soutěž. Účast ve druhé lize má pozitiva v jednoznačně kvalitnějších zápasech. Výkonnostní rozdíl mezi druhou a třetí ligou je propastný. Na druhou stranu je ČFL pro hráče, kteří přecházejí z dorostenecké kategorie a získávají první zkušenosti v seniorském fotbale, ideální soutěží. Pokud však ČFL vyhrajeme, mužstvo postoupí.

Můžete sdělit nějaké podrobnosti o Brazilci, kterého testujeme?
Marco Tulio je dvaadvacetiletý levonohý fotbalista, který může nastupovat v obraně i záloze. Začínal v ligovém Cruzeiro Belo Horizonte, poté se vydal na dva roky do Japonska, naposledy byl hráčem brazilského druholigového Paulisty.

Proč investujete do mladých hráčů? Jakmile se vyhrají a stanou se plnohodnotnými fotbalisty, odejdou pryč. Proč se přeplácí hráč, který pak sedí na lavičce (Lukeš)?
Domníváme se, že talentované fotbalisty dokážeme objevit v raném věku. Hotoví hráči přicházejí do Slavie také. V případě Martina Lukeše si myslíme, že ještě neřekl poslední slovo. Je v klubu teprve půl roku. Věříme, že Slavii investici vrátí výkony v jarní části sezóny. Jediným problémem mladých hráčů je, že by měli být více zodpovědnější za vlastní výkon a být na hřišti více tzv. drzí.

Je v pořádku, že autobus s týmem přijede na místo utkání na soupeřově hřišti až šedesát minut před zápasem (například v Olomouci)?
Hráči přijíždějí na domácí i venkovní zápasy šedesát až sedmdesát minut před výkopem, což k přípravě na střetnutí bohatě stačí.

Domnívá se vedení, že tým, ve kterém hraje tolik sotva dvacetiletých mladíků, je tak psychicky odolný, aby se v každém zápase pral o vítězství? Například v Olomouci byl přístup některých z nich ubohý.
Výkon v Olomouci hlavně po vyloučení Adama Petrouše postrádal potřebnou kvalitu. K mladým hráčům: jejich nasazování v tak velkém počtu si vynutila především rozsáhlá marodka hráčského kádru. Na druhou stranu je pravda, že výkyvům formy se nevyhnou ani ti nejlepší – při fiasku s Českými Budějovicemi bylo na hřišti osm zkušených hráčů, ale na výkonu týmu to nebylo znát.

Kolik peněz uvolníte na posily o letošní zimní přestávce? Můžeme čekat nějakou přestupovou pecku?
Přesnou částku nelze odhadnout, jednání s kluby totiž stále pokračují. Naším záměrem je přivést adekvátní náhradu za fotbalisty, kteří klub opustili. Rádi bychom přivedli čtyři hráče střední generace do základní sestavy. Viz rozhovor s manažerem A-týmu Josefem Jinochem – zde.

Bude Slavia profitovat z dalšího případného přestupu Štěpána Vachouška a Rudolfa Skácela z Olympique Marseille? Existuje nějaká další dohoda o možné spolupráci, jako například stáže mladých hráčů, trenérů či turnaj mládeže?
Celá transakce proběhla ve finanční rovině a je uzavřená. Žádná další dohoda není. Pokud se ale naši hráči prosadí, tak nejenom v Marseille budou vědět, že zde vychováváme kvalitní fotbalisty, kteří mohou hrát francouzskou ligu.

Nezdá se vám, že Štěpán Vachoušek, Rudolf Skácel, Adam Petrouš a Richard Dostálek odešli lacino?
Jestliže hráč dostane nabídku do špičkového evropského klubu, v případě Petrouše a Dostálka pak finanční nabídku, která několikrát přesahuje možnosti jakéhokoliv českého klubu a umožní hráčům zajistit se i po skončení fotbalové kariéry, musí klub zahájit jednání. Je třeba zdůraznit, že vedení Slavie nevnímá hráče jako zboží a všechny tyto transakce mají také lidský rozměr.
Podmínky přestupů, kterých bylo dosaženo, jsou zcela adekvátní současné situaci na evropském přestupovém trhu. Hráči neodešli v žádném případě pod cenou.

Proč pořád vyhovujete televizím ohledně výkopu pohárových zápasů? To je vám televize přednější než fanoušci? Dát zápas poháru UEFA od 17:00 je ta největší pitomost. A ještě to odůvodnit tím, že ČT chce vysílat i hokej, ve kterém zas tak o moc nejde.
Televizím nevyhovujeme pořád. Za poslední dva roky se to stalo pouze jednou - v případě zápasu proti Levski Sofia. Česká televize nás požádala z vážných programových důvodů o tento čas výkopu. Vzhledem k tomu, že v předchozí době ČT opakovaně vycházela vstříc našim požadavkům, přišlo nám zcela samozřejmé jí tuto vstřícnost oplatit. Ještě větší pitomostí než hrát pohár od 17:00 by bylo na tento požadavek nereagovat a ohrozit tak další desítky přenosů ze zápasů Slavie v evropských pohárech.

Proč vedení odpovídá tak nepravidelně, nekonkrétně a pouze na některé otázky (většinou nepodstatné)?
Vedení odpovídá s maximální možnou konkrétností na otázky, které jsou položené podle zásad slušné mezilidské komunikace. Nezlobte se, ale na nejrůznější vulgární výlevy reagovat nebudeme. Je pravda, že v poslední době se intervaly mezi jednotlivými odpověďmi prodloužily, dáno je to i tím, že se otázky z velké části opakují a byly již několikrát zodpovězeny. Jinak se vedení Slavie snaží s fanoušky komunikovat i přímo na pravidelných besedách, ale i tam muselo dojít k určité redukci termínů kvůli nízkému zájmu ze strany fanoušků.

Proč webmaster odpovídá jen na některé dotazy (z mého pohledu se jedná o to, že odpovídá jen a pouze na otázky a odpovědi nic neřešící a neříkající)?

Webmaster odpovídá na dotazy, jejichž zodpovězení má ve své kompetenci.

Proč byla odstraněna z webu sekce suvenýrů?
Sekce suvenýrů byla dočasně odstraněna z technických důvodů, momentálně funguje v upravené verzi. Navíc připravujeme úplně novou prezentaci prodeje suvenýrů.

Proč nelze nakupovat vstupenky přes počítač?
V současné době nízkých návštěv tento systém postrádá smysl.

Proč se neudělá nějaká změna s provozovatelem občerstvení?
Na hlavní tribuně na to nemáme oprávnění, stánky tu provozuje vlastník stadionu. Ostatní prostory můžeme ovlivnit, ovšem v minulosti to nepřineslo patřičný efekt. Provozovatel stánků při snaze o rozšíření sortimentu i počtu stánků došel jen k finančním ztrátám kvůli značnému množství neprodaných potravin, které musel znehodnotit. Byla tu snaha nabízet polévku, guláš, bramboráky, zmrzlinu, ale ukázalo se, že 99 procent návštěvníků si kupuje pouze tradiční klobásy.

Jak je možné, že při zápasech Slavie máme prázdné reklamní panely?
To je naprostý nesmysl, všechny naše ligové zápasy jsou prakticky vyprodané. Jiný případ jsou zápasy v evropských pohárech, ale tam Slavia není vlastníkem reklamních práv a nemůže do jejich prodeje nijak zasahovat.

Plánuje se něco podobného pro diváky jako např. v Ostravě?
Nevíme, co přesně máte na mysli. V obecné rovině platí, že podpoříme každý smysluplný nápad (viz třeba výroba velkého dresu).

Je připraven nějaký věrnostní program pro stálé návštěvníky?
Ano, věrnostní program bude zveřejněn v souvislosti s náborem členů Fanklubu SK Slavia Praha na začátku příštího kalendářního roku.

Budou se zpřístupňovat suvenýry více lidem? Proč neudělat například v Praze a některých jiných místech republiky alespoň malé fanshopy?
Fanshopy plánujeme, ale je třeba uvědomit si, že obchod s fotbalovými suvenýry je v současnosti vysoce ztrátovou záležitostí. Máme příslib, že fanshopy Slavie se objeví v prodejnách řetězce Carrefour.

Nechcete zorganizovat nějakou velkou autogramiádu všech hráčů a vlastně i tedy realizačního týmu? Jak je zvykem na západě - minimálně jednou za rok.
Autogramiády běžně probíhají, zorganizovat jednu velkou společnou vypadá jako dobrý nápad a v jarní části sezóny se o její zorganizování pokusíme.

Připravuje se nějaký organizovaný fanklub a nebo různé fanouškovské programy? Jako např. v Ostravě, kde si člověk může před sezonou zakoupit za určitou cenu třeba zlatou kartu - má tam permanentní vstupenku, dres, šálu apod...
Ano, připravuje. Máme za sebou administrativně poměrně náročné období vzniku Fanklubu SK Slavia Praha, s nímž budou právě zmíněné fanouškovské programy úzce souviset. Konkrétnější informace očekávejte začátkem příštího kalendářního roku.

Proč neprodáváte levné repliky dresů? Například za 500 Kč.
Problém s replikami dresů je dlouhodobý a pravděpodobně ho vyřeší až nová smlouva se společností Adidas, na jejímž znění v současnosti společně pracujeme a která bude platit od začátku příští sezóny. Máme příslib, že se zbrusu novým modelem dresů přijdou i série replik za přijatelnější cenu.

Sleduje někdy vůbec vedení tyto stránky a udělá někdy něco pro to, aby se hodně věcí, které se fanouškům nelíbí, začalo řešit?
Ano, vedení sleduje tyto stránky, které shodou okolností také vytvořilo a jejichž provoz rovněž financuje. Trápí nás stejné problémy jako fanoušky a snažíme se je řešit. Jenomže přání navíc musíme vždy konfrontovat s ekonomickou a společenskou realitou této země.

Bude někdy spuštěn pořádný fanshop jen pro slavisty?
Máte–li na mysli e-shop, tak na jeho vzniku se v současnosti pracuje.

Budete podobnou akci (odpovědi na otázky fans) opakovat každý měsíc?
Ano, budeme odpovídat s větší pravidelností, řekněme zhruba jednou za dva měsíce.

Proč společnost nemá zájem o komunikaci? Pavel Kuka prohlásil v tisku, že Slavia o ENICu již dlouho nic neslyšela.
Můžeme vás ujistit, že komunikace Slavie s majiteli probíhá naprosto standardně a pravidelně. Toto je spíš otázka pro Pavla Kuku.

Kdo určuje, na co odpovíte a jakou otázku raději přehlédnete?
Sám pisatel. Formou otázky, jakou zvolí.

Proč v novinách stále čteme o panu Košťálovi a jeho plánech a cílech a pan Leška nebo někdo kompetentní vůbec nekomunikuje s veřejností ani přes tyto stránky?
Pozice pana Košťála je vzhledem k majetkovému propojení se silnou mediální skupinou zcela odlišná. Ve Slavii jsme navíc vycházeli z toho, že své vlastní problémy bychom si měli v první řadě vyřešit uvnitř, protože jejich medializace ve výsledku jenom oslabuje pozici klubu, viz události posledních týdnů. Takový postup nám připadá i korektnější. Na druhou stranu je pravda, že v komentování některých událostí si počínáme zbytečně defenzivně a budeme se snažit být otevřenější.

Co je nového ve věci slibované nové slávistické hymny? Bude předložena nejdříve fanouškům? Rukama nám prošlo už několik nápadů na novou slávistickou hymnu. A to i od věhlasných kapel, ale zatím se žádný návrh nepřiblížil našim představám, a tak hledáme dál. Velmi slibně vypadá jeden projekt, se kterým přišli sami fanoušci. K dispozici máme předběžnou demoverzi hudby i text. Rádi bychom na materiálu ještě zapracovali z hlediska aranžmá a oslovili vhodného interpreta. V okamžiku, kdy se bude hymna blížit finální podobě, určitě předložíme výsledek k posouzení všem fanouškům.

Při ligovém zápase s Opavou vynechal autobus, který vozí fanoušky na Strahov zdarma. Jel tedy až po půlhodině. Jak je to možné?
Vynechání autobusu je samozřejmě nemilé. Ale tyto spoje jsou plně v režii Dopravního podniku hlavního města Prahy. Dle informací DP vynechal autobus z důvodů poruchy, což je nepříjemné, ale může se to stát a těžko lze takovou věc předvídat. Při utkání s Českými Budějovicemi autobusy nevyjely vůbec z rozhodnutí DP z důvodu opakovaného ničení vozů fanoušky (více zde).

Jak to, že jsou na Strahově některé sedačky špinavé?
Špinavé sedačky jsou příčinou našich věčných sporů s majitelem stadionu. Úklid kontrolujeme před každým utkáním, nejenom namátkou. Přesné místo sedačky jsme od fanoušků v předchozích odpovědích žádali proto, že se samozřejmě neuklízí celá kapacita stadionu, ale pouze ta část, na kterou se na dané utkání vytisknou vstupenky. Je možné, že pokud si potom někdo najde jiné místo, než na kterou má vstupenku, je daná sedačka špinavá. Samozřejmě se nemusí jednat o váš případ. Jak jsme již uvedli, s majitelem stadionu tento nešvar neustále řešíme. Na druhou stranu je velice těžké u majitele obhájit každotýdenní investice do úklidu sedaček, když si do hlediště najde cestu 1 500 diváků. Což je pohled ředitele strahovského stadionu.

Na vaše dotazy odpovídali generální ředitel Vladimír Leška, sportovní ředitel Jan Říčka, ředitel oddělení marketingu a komunikace Jiří Vrba, provozní ředitel Jan Jakubec, manažer A-týmu Josef Jinoch a finanční ředitel Jiří Kulička.

Aktuálně

Konec bezohledného parkování v Edenu

19. 4. 2024
Slavia a Praha 10 zavádí nulovou toleranci vůči bezohlednému parkování během akcí v Edenu. Neoprávněně zaparkovaná vozidla hříšníků, kteří vyráží na sportovní, kulturní a jiné společenské akce do Edenu, budou odtahována.

Před zápasem s Olomoucí dvě fanzóny

19. 4. 2024
Na fanoušky, kteří míří na vyprodaný nedělní duel proti Olomouci, čekají hned dvě fanzóny plné zábavy a skvělého jídla! Před vstupem č. 4 můžete vyzkoušet své fotbalové dovednosti ve FORTUNA:LIGA FANZONĚ a u vstupu č. 2 otestovat atrakce v Powertica fanzóně. Děti budou soutěžit v malování obrázků o kopačky Mojmíra Chytila.

U16 ovládla Memoriál Vlastislava Marečka

18. 4. 2024
Ve středu a čtvrtek vyvrcholil ve Zlíně 16. ročník Memoriálu Vlastislava Marečka. Dorostenci porazili v semifinále Teplice a o den později ve finále otočili utkání se Zbrojovkou Brno. Po vítězství 3:1 si tak už podruhé v řadě odváží vítězný pohár mladí slávisté.

Další články