Slavia představila nové logo | SK Slavia Praha
Více

Slavia představila nové logo

Slavia do nové sezony vstupuje s novou vizuální identitou a novým logem. Tím je základní symbol klubu, pěticípá hvězda hrotem dolů. U příležitosti nové vizuální identity vznikla stránka www.veznakuhvezdaje.cz.

U příležitosti 130 let od svého založení si Slavia nadělila velkolepý dárek – po 26 letech mění své logo a spolu s ním i celý vizuální styl, který používá pro komunikaci nejen s fanoušky, ale i partnery a uvnitř klubu. Jedná se o sedmé oficiální klubové logo a zároveň čtvrté fotbalového oddílu.

Hledání „správného“ loga

Myšlenka na zahájení vývoje nového loga poprvé vznikla zhruba před šesti lety, kdy se Slavia vracela na vrchol a současně účinkovala po dlouhé pauze v evropských pohárech. „Začali jsme si uvědomovat, že v konfrontaci s ostatními kluby působícími v pohárové Evropě už naše kulaté logo není moderní a trend se ubírá jiným směrem,“ vrací se do minulosti místopředseda představenstva Tomáš Syrovátka, který celý proces inicioval.

Klubové vedení v úzké spolupráci s kreativním supervisorem projektu Miroslavem Pomikalem postupně oslovilo několik grafických studií, která dodala desítky návrhů loga, písma a grafických elementů. Žádný z návrhů se však nezdál být lepší než kulaté logo, a tak proces hledání pokračoval. Až před rokem a půl přišel okamžik, který rozhodl o podobě nového znaku. Inspirací byla poštovní známka u příležitosti výročí 125 let od prvního derby. Slavii na ní reprezentovala hvězda. „V ten okamžik mi došlo, že musíme opustit úvahy o jiném vzhledu kulatého loga a že vlastně náš charakteristický symbol už máme a jen ho musíme uchopit v moderním pojetí,“ popisuje Syrovátka.

Symbol ze zakládajících stanov

Pěticípá hvězda hrotem dolů je základním klubovým symbolem, spolu s červenou a bílou barvou je s dresem fotbalové Slavie neodmyslitelně spjata už od prvního zápasu. Zároveň je v zakládajících stanovách Sportovního klubu Slavia výslovně napsáno, že klubovým znakem je pěticípá hvězda hrotem dolů. „Vlastně jsme teď konečně naplnili přání otců zakladatelů. Dostali jsme od nich do vínku zlaté vejce, které je teď potřeba oprášit a moderně s ním pracovat. Slavia není jen fotbalový klub, je to lifestylová značka a její komunikace podle toho musí vypadat,“ říká Miroslav Pomikal.

S myšlenkou, že klub musí nově reprezentovat hvězda, se vedení obrátilo na grafické studio Touch Branding, které pod vedením hlavního grafika Neila Johnstona a kreativního ředitele Martina Marušince připravilo návrh nového loga a celé vizuální komunikace. Její základ přitom tvoří klubové barvy a hvězda. „Použitím tří nejsilnějších klubových symbolů inovativním způsobem jsme dali Slavii zcela nový a unikátní vzhled, aniž bychom měnili klíčové prvky značky.“ říká o rebrandingu jeho autor Neil Johnston.

Hvězda je doplněna dvěmi zlatými hvězdičkami za získaných dvacet mistrovských titulů a wordmarkem Slavia. To je napsáno unikátním fontem Slavia Headline, který vychází z fontu Wallop autora Martina Váchy z písmolijny Displaay. Do písma se podařilo zakomponovat část základního slávistického symbolu, cíp hvězdy. Ostatně hvězda je speciálním znakem fontu Slavia Headline a je například součástí nového názvu stadionu Fortuna Arena.

Hvězda dominantou vizuální identity

Slavia nepředstavuje jen nové logo a písmo, ale i celkově vizuální styl, který bude používat v drobných obměnách několik následujících sezon. Promítne se do veškeré komunikace, zápasové grafiky, proměnou prošel i oficiální web a výzdoba Fortuna Areny.

Nový vizuální styl přitom opět kompletně vychází z tradiční slávistické symboliky, ve které opět hraje prim hvězda. Pozadí vizuálů tvoří kombinace červené a bílé barvy v různém poměru závisejícím na požadované podobě grafiky, a přitom se vlastně vždy jedná o výřez z hvězdy na bílém pozadí doplněný o hvězdu se zlatými hvězdičkami. Další základní vzor tvoří různě poskládané malé a velké hvězdy a dominantním prvkem posledního pozadí jsou shluky šipek, které nejsou opět ničím jiným než fragmentem hvězdy.

U příležitosti představení nové vizuální identity vznikly webové stránky www.veznakuhvezdaje.cz, kde fanoušci najdou informace o novém logu, písmu, historii minulých klubových znaků, anebo grafiku nejzajímavějších slávistických dresů napříč celou historií.

Aktuálně

POSTUP! Slavisté U19 přehráli v Lisabonu Sporting CP

24. 4. 2024
Svěřenci Milana Titěry porazili ve čtvrtfinále domácí Sporting CP 1:0 gólem Dominika Pecha ze 14. minuty a postupují mezi nejlepší čtyřku.

Fanzóna před derby žen - vietnamský guláš, skákací hrad a autogramiáda

24. 4. 2024
Svátek fotbalu, derby žen se Spartou, se hraje v sobotu 27. dubna od 15 hodin ve Fortuna Areně. Fanzóna začíná od 13 hodin, brány stadionu se fanouškům otevřou o hodinu později.

Rozpis nadstavby: Začátek doma, derby 11. května

23. 4. 2024
Podívejte se, jak vypadá harmonogram FORTUNA:LIGA FINÁLE, který byl zveřejněn v průběhu středečního odpoledne. Na koho a kdy slávisté narazí?

Další články