Navrhování vítězných triček je pro mě velká čest, říká klubový grafik

Trofej pro vítěze MOL Cupu přebírali fotbalisté Slavie v tričkách a kšiltovkách s vítězným pohárovým motivem. Jeho autorem je klubový grafik Jaroslav Tomek, se kterým vám přinášíme rozhovor.

Kde se zrodila inspirace na design pohárového trička? Něco takového se pro fanouška Slavie určitě navrhovalo dobře, že?

„Kdyby se navrhování vítězných triček mělo stát tradicí, tak bych se vůbec nezlobil. Je pro mě velkou ctí, že hráči nebo fanoušci na sobě mají logo, které mně prošlo pod rukama. Ale rád bych zdůraznil, že to vítězné pohárové logo není jen moje práce. Společně s kolegy z marketingu a tiskového oddělení jsme dali hlavy dohromady. A já už jsem to jen zpracoval do grafického stylu oslav vítězství v MOL Cupu. Stejně tak jako šlapalo mužstvo Slavie v pohárovém finále, tak funguje i náš tým ve Slavii. Není to jen zásluha jednotlivce, ale celého našeho týmu.“

Kdy jste začal spolupracovat se Slavií?

„Bylo to v roce 2012, kdy jsem se po dokončení studia přestěhoval do Prahy a začal se tady postupně rozkoukávat. Měl jsem velké štěstí, ze jsem se dostal do kontaktu s dnešním tiskovým mluvčím s Michalem Býčkem, který mi dal možnost začít spolupracovat s klubem mého srdce.“

Co všechno pro Slavii vytváříte?

„Na začátku naší spolupráce jsme byli v kontaktu s marketingovým oddělením klubu přibližně jednou nebo dvakrát do týdne. Jednalo se hlavně o věci na sociální sítě. Od té doby, co do Slavie vstoupil nový vlastník a Slavia se postupně dostává tam, kam patří, je spolupráce s klubem na každodenní bázi a mnohdy na plný úvazek. S marketingovým a tiskovým oddělením se snažíme připravit pro fanoušky co nejvíce komfortní přísun informací z klubu, ze hřiště, z kabiny. Moje práce je proto různorodá a to mě na ní moc baví. Ať už jsou to třeba designy pexesa pro děti, hráčské kartičky, kalendáře nebo větší projekty jakými jsou nový klubový web, vizuály permanentních vstupenek na novou sezonu nebo různé tiskoviny včetně brožury ke 125 letům Slavie.“

Jak je to se zápasovou grafikou, kde na rozdíl od jiných grafik se musí reagovat na výsledek, střídání, žluté karty a podobně? S jakým předstihem připravujete grafiku na zápas?

„Zápasová grafika je někdy velký adrenalin, většinou v utkáních s Plzní nebo se Spartou. Osobně si myslím, že Slavia udělala za poslední roky velký kus práce v tom, že přináší svým fanouškům, kteří se z jakéhokoliv důvodu nemohou dostavit podpořit tým do Edenu nebo na venkovní zápas, kvalitní zápasový servis. Všechny vizuály od Matchday až po sestavu se dělají až v den zápasu. Takže toho času zas tak moc není.“

Jsou nějaká pravidla, kterými se musíte řídit nebo máte absolutní volnost ve vaší práci? Logo SKS je jasně dané, to nějak přetvářet nemůžete, ale co ostatní věci?

„Jako každá velká společnost, má samozřejmě i Slavia takzvaný logomanuál sveho loga a brandu, takže člověk s tímto musí počítat. Ale určitě to není nic, co by mi při kreativitě svazovalo ruce, které mám v tomto ohledu poměrně volné. Vždy si jen před začátkem sezony nastavíme s kolegy z marketingového oddělení určitý směr.“

Co je na vaší práci nejnáročnější?

„Tato práce vyžaduje časovou flexibilitu, člověk musí být ve střehu ve dne v noci. Ale to k tomu patří a odměnou jsou pak takové chvíle jako oslava mistrovského titulu nebo pohárového vítězství.“

Vaše práce je různorodá, vyrábíte vizuály na inzerci na jednotlivé zápasy i na branding stadionu nebo design brožury ke 125 letům Slavie... Jaké téma je vám nejbližší, respektive jaké grafiky nejraději vytváříte?

„Musím říci, že tímto způsobem jsem o tom nikdy nepřemýšlel. Každé zadání má svá pro i proti. Asi mě baví více věci, které jsou hodně vidět, například polep autobusu, vizuální styl pro mistrovské oslavy a podobně.“

Odkud čerpáte inspiraci?

„Inspirace je všude kolem nás. Stačí se jen dívat kolem sebe. Každopádně inspiraci jsou nejen jiné fotbalové kluby ale i týmy z jiného než fotbalového prostředí.“

Na čem momentálně pracujete?

„Jak už jsem říkal, momentálně finišujeme s kampaní na novou sezonu. A protože co nevidět odstartuje předprodej permanentních vstupenek, bylo potřeba nejprve dotvořit návrhy permanentek, aby mohly jít do výroby. Věřím, že si někdy zopakuji ještě tvorbu vizuálu mistrovských oslav. Nikdy nezapomenu na to, jak jsme loni polepovali autobus pro mistrovské oslavy během druhého poločasu v jedné uličce pod Strahovem. Práce grafika v nejstarším českém klubu je skutečně velmi rozmanitá.“

Na další projekty a vizuály klubového grafika Jaroslava Tomka se můžete podívat na jeho webových stránkách www.jaroslavtomek.cz

Aktuálně

První gól nás srazil, říká Michal Frydrych

včera
Hned v úvodu utkání měl velkou šanci, stejně jako řada jeho spoluhráčů ale ztroskotal na brankáři Hrubém. „Kdybychom vedli jedna nula, měl by to Jablonec o to těžší," lituje Michal Frydrych.

Juniorka: Tři body z Vysočiny

včera
V předposledním soutěžním duelu sezony 2017/18 zajížděla juniorka Slavie na Vysočinu, kde se utkala s domácí Jihlavou. Sešívaní vstřelili v každém poločase jeden gól a z Jihlavy vezou tři body za výhru 2:0.

Laciné góly, v tom byla chyba, ví po Jablonci Jan Sýkora

před 2 dny
Dal jedinou branku sešívaných v zápase proti Jablonci, přesto zaznamenal jen snížení na konečných 1:3. „Kdybychom ten gól dali dřív, tak jsme je ještě mohli potrápit," mrzelo Jana Sýkoru.

Další články